Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εντατικές διπλωματικές προσπάθειες προκειμένου να τερματιστεί η αιματοχυσία στη Συρία και το δράμα των προσφύγων

ΑΡΘΡΟ Του Χρήστου Καπούτση

Εντείνονται οι διπλωματικές πρωτοβουλίες προκειμένου να  τερματιστούν οι στρατιωτικές συγκρούσεις στη Συρία, να σταματήσει η αιματοχυσία αμάχων και το διαρκές δράμα των προσφύγων. 
Σημεία σύγκλισης , αλλά και διαφωνίας διαπιστώθηκαν στην τετραμερή συνάντηση της Βιέννης, στην οποία συμμετείχαν οι υπουργοί Εξωτερικών των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ρωσίας, της Σαουδικής Αραβίας και της Τουρκίας. Οι κρίσιμες διαβουλεύσεις ξεκίνησαν με κατ’ ιδίαν συνάντηση των υπουργών εξωτερικών των Υπερδυνάμεων , του Τζον Κέρι με τον Σεργκέι Λαβρόφ. Στη συνέχεια, εκλήθησαν και πήραν μέρος στη Διάσκεψη και οι Υπουργοί Εξωτερικών της Τουρκίας  Φεριντούν Σινιρλίογλου και της  Σαουδικής Αραβίας  Αντέλ αλ Τζουμπέιρ.
Οι τέσσερις Υπουργοί συμφώνησαν  ότι θα πρέπει άμεσα να σταματήσει κάθε στρατιωτική  δραστηριότητα στην περιοχή, αφού πρώτα εξουδετερωθούν οι ένοπλες τρομοκρατικές ομάδες που  δρουν με το πρόσχημα της Συριακής αντιπολίτευσης  σε βάρος του Στρατού της  Συρίας. Παράλληλα θα πρέπει η Κυβέρνηση της Συρίας  να προχωρήσει στην  απελευθέρωση όλων των αντικαθεστωτικών κρατουμένων με εξαίρεση των τρομοκρατών, να ξεκινήσει η  προετοιμασία των εκλογών, να χορηγηθεί γενική αμνηστία στους πολιτικούς αντίπαλους του Άσαντ και να σχηματιστεί κυβέρνηση εθνικής ενότητας.  Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντ. Πούτιν δεσμεύτηκε ότι θα εξασφαλίσει,  ότι ο ίδιος ο Άσαντ δεν θα είναι υποψήφιος στις επόμενες εκλογές , αλλά τα μέλη της οικογένειάς του ή του καθεστώτος,  μπορούν να το πράξουν. Επίσης να υπάρξει τερματισμός όλων των μορφών αγώνα και της χρηματοδότησης - προμήθειας όπλων προς όλες τις αντιμαχόμενες πλευρές στη Συρία.  Στη Διάσκεψη, ο Σ. Λαβρώφ, ενημέρωσε τους ομολόγους του, ότι η Ρωσία θα διατηρήσει την στρατιωτική παρουσία της στη Συρία,  για να εγγυηθεί την εκτέλεση του ειρηνευτικού σχεδίου
  Το πλέον ακανθώδες σημείο διαφωνίας των τεσσάρων υπουργών (ΗΠΑ, Ρωσίας, Σαουδικής Αραβίας και Τουρκίας)  αφορά το μέλλον του Σύρου προέδρου Μπασάρ Αλ Ασαντ, ο οποίος ενίσχυσε τη θέση του στην Εξουσία, με τη ρωσική στρατιωτική παρέμβαση,  που άρχισε στις 30 Σεπτεμβρίου, αλλά  και με το απροσδόκητο ταξίδι του στη Μόσχα.   
Ο αμερικανός Υπουργός Εξωτερικών Τζον Κέρι επιμένει  ότι η πολιτική λύση για  τη Συρία, δεν θα πρέπει να περιλαμβάνει τον Άσαντ , ούτε άλλο μέλος της οικογένειάς του. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ που δήλωσε  από την Αθήνα ότι «ο Μπασάρ Ασαντ δεν είναι η λύση, αλλά το ίδιο το πρόβλημα».
Από την άλλη πλευρά, όμως, ο Ρώσος πρωθυπουργός Ντιμίτρι Μεντβέντεφ ξεκαθάριζε από τη Μόσχα, ότι «η Ρωσία ποτέ δεν άλλαξε τη θέση της για τη Συρία και υποστηρίζει μόνο τη νόμιμη εξουσία στη χώρα που ασκείται από τον Πρόεδρο Άσαντ». 
«Πρόθυμη να συντονίσει τις προσπάθειες από κοινού με τις ΗΠΑ προκειμένου να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η τρομοκρατία του Ισλαμικού Κράτους στη Συρία είναι η Ρωσία», δήλωσε  ο ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό Rossiya-1.  Ο επικεφαλής της Ρωσικής Διπλωματίας  επανέλαβε την πρόθεση της Μόσχας να συνεργαστεί ουσιαστικά με την Ουάσινγκτον στο θέμα της τρομοκρατίας.  «Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να παράσχουμε στήριξη από αέρος στον αγώνα της Συρίας  κατά της τρομοκρατίας. Αν και ζητήσαμε πληροφορίες από τις ΗΠΑ  για το που εδράζει η πατριωτική αντιπολίτευση της Συρίας και που η τρομοκρατία, ώστε να διαχωριστούν οι στρατηγικές θέσεις από αυτές του Ισλαμικού Κράτους, εν τούτοις δεν λάβαμε απάντηση... Σε κάθε περίπτωση δεν νιώθουμε προσβεβλημένοι και δεν κλείνουμε καμία πόρτα συνεργασίας. Ποτέ δεν αποφύγαμε τον διάλογο με τις ΗΠΑ για την αντιμετώπιση της Τρομοκρατίας».
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Διοίκησης των Ρωσικών Δυνάμεων που βρίσκονται στην Συρία, οι Ρώσοι έχουν με τα αεροσκάφη και τα drones εντοπίσει πολλά από τα κρησφύγετα και αποθήκες όπλων των τζιχαντιστών στη Συρία, και ετοιμάζονται για γενικευμένες επιθέσεις προκειμένου να καταφέρουν ένα δυνατό πλήγμα στον ISIS.
Επίσης, σύμφωνα με ρωσικές πηγές,  ο  Αμπού Σουλεϊμάν αλ-Μάσρι είναι νεκρός.   Ο Αμπού Σουλεϊμάν αλ-Μάσρι, είναι ο αρχηγός του παραρτήματος της Αλ Κάιντα στη Συρία, της οργάνωσης Αλ Νούσρα, και σκοτώθηκε κατά  τους βομβαρδισμούς στο Χαλέπι, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδονται από την εμπόλεμη ζώνη. Αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες θα πρόκειται για ένα σημαντικό πλήγμα κατά της τρομοκρατίας.

Πάντως, οι διπλωματικές πρωτοβουλίες θα συνεχιστούν με πιο εντατικούς ρυθμούς ,  ώστε να επιβληθεί ένα ειρηνευτικό σχέδιο στη Συρία. Η τετραμερής Διάσκεψη της Βιέννης ήταν μια ενθαρρυντική αφετηρία, παρά τις διφωνίες.   
Είναι χαρακτηριστικό ότι, ο  αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Τζον Κέρι χαρακτήρισε τη συνάντηση της Βιέννης «εποικοδομητική» και «παραγωγική», ενώ σημείωσε ότι αξιωματούχοι από τις τέσσερις χώρες μπορεί να συναντηθούν ξανά την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου.
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο επικεφαλής της σαουδαραβικής διπλωματίας Αντέλ Αλ Τζουμπέιρ, ανακοίνωσε πως οι τέσσερις χώρες θα συνεχίσουν να διαβουλεύονται προκειμένου να επιτύχουν μια ειρηνευτική λύση στην Συρία.  Από την πλευρά του, ο ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ κάλεσε περισσότερες χώρες να συμμετέχουν στις συζητήσεις, αναφέροντας ότι η Μόσχα επιθυμεί τη συμμετοχή του Ιράν και της Αιγύπτου.
Και μια τελευταία επισήμανση. Η απουσία της Ε.Ε. από τις Διεθνείς Διασκέψεις και πρωτοβουλίες για τη Συρία, είναι σημείο «προβληματισμού» για την πολιτική επιρροή της Ε.Ε στις Διεθνείς γεωστρατηγικές εξελίξεις που την αφορούν άμεσα, αφού συμβαίνουν «εκείθεν» των ευρωπαϊκών συνόρων,  με σοβαρές επιπτώσεις όμως στα κράτη –μέλη της Ε.Ε. , όπως η ανεξέλεγκτη είσοδος μεταναστών και προσφύγων σε ευρωπαϊκό έδαφος.  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα