Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Φωλιές» του ακραίου Ισλαμισμού και των Τζιχαντιστών του ISIS στα Βαλκάνια

ανάλυση του Χρήστου Καπούτση

Οι ακραίοι εθνικισμοί και η δογματική θρησκευτική μισαλλοδοξία , βάζουν το πάθος της δικαίωσης και επιβολής, πάνω από το μακροχρόνιο συμφέρον της ειρηνικής και δημιουργικής συνύπαρξης, με τους αλλόδοξους και αλλοεθνείς γείτονές τους. Τα Βαλκάνια έχουν ένα κακό παρελθόν αιματηρών εθνοτικών συγκρούσεων , αλλά και ένα ανησυχητικό παρόν, καθώς δημιουργούνται οι συνθήκες ακραίων συμπεριφορών, που στον πυρήνα τους ενυπάρχει ο θρησκευτικός φανατισμός.
Αμερικανοί , Βρετανοί και Γάλλοι ειδικοί των μυστικών υπηρεσιών, σε συνεργασία με τις κρατικές αρχές της Ελλάδας, της Ιταλίας και της Βουλγαρίας, αναζητούν πυρήνες των τζιχαντιστών του ISIS στα Βαλκάνια, σε χώρες με πολυπληθές μουσουλμανικό στοιχείο, όπως Βοσνία, Κόσσοβο , νότια Σερβία, Αλβανία και π. Γ. Δ. Μακεδονία. Η εξάπλωση του ριζοσπαστικού Ισλαμισμού στα Βαλκάνια, εκτιμάται ότι αποτελεί, μια νέα και πολύ σημαντική απειλή, για τη σταθερότητα στα Βαλκάνια , αλλά και για την ασφάλεια της Ευρώπης. Σύμφωνα με την εφημερίδα Washington Times αναζητούνται 25 ύποπτοι στα Βαλκάνια , για σχέσεις με το ISIS ενώ η αμερικανική εφημερίδα επικαλούμενη ανώτερες διπλωματικές πηγές στην Ουάσιγκτον υποστηρίζει ότι οι τζιχαντιστές επόμενο στόχο έχουν την αποσταθεροποίηση στα Βαλκάνια,  ώστε να βρουν ασφαλές καταφύγιο μαχητές της και έτσι οι τζιχαντιστές να εξαπλωθούν και στα Βαλκάνια.
Η ιταλική εφημερίδα «La Stampa» σε εκτενές ρεπορτάζ από τα Βαλκάνια σημειώνει ότι, μετά τον εντοπισμό δικτύου Αλβανών τζιχαντιστών που δρα στην αλβανική διασπορά, ιδίως στην Ιταλία, έχει σημάνει συναγερμός στις αμερικανικές και ευρωπαϊκές αντιτρομοκρατικές υπηρεσίες. Σύμφωνα με την εφημερίδα, από την Ευρώπη, το Κοσσυφοπέδιο και η Βοσνία, βρίσκονται στον υψηλότερο βαθμό «εξαγωγής τζιχαντιστών» που πολεμούν στη Συρία. Σημειώνεται, ακόμη, ότι οι Τζιχαντιστές αλβανικής καταγωγής, κατέχουν υψηλές θέσεις μεταξύ των ισλαμικών παραστρατιωτικών ομάδων, κυρίως του ISIS.
Το τελευταίο διάστημα, καταγράφεται μια κλιμακούμενη δραστηριότητα ακραίων ισλαμιστών σε περιοχές με συμπαγείς μουσουλμανικούς πληθυσμούς, όπως στο Τέτοβο (π.Γ.Δ. Μακεδονίας), στην Πρίστινα (Κόσσοβο),στην Ποντγκόριτσα (Μαυροβούνιο), στις Κούκες και Σκόντρα (Αλβανία), στο Πρέσεβο- Μπουγιάνοβατς (νότια Σερβία) και στο Σεράγεβο , Μοστάρ (Βοσνία) . Σε αυτές της περιοχές, με επίκεντρο νεόκτιστα τζαμιά (μόνο στο Κόσσοβο χτίσθηκαν 110 μεγαλοπρεπή Τζαμιά από το 2004 και μετά) ελεγχόμενα και χρηματοδοτούμενα από
ουαχαβιτικούς φονταμενταλιστικούς κύκλους της Σαουδικής Αραβίας και του Πακιστάν, γίνονται κηρύγματα μίσους , αλλά και στρατολόγησης νέων αγωνιστών του Ισλαμισμού. Στις ίδιες περιοχές βρίσκουν ασφαλές καταφύγιο οι τζιχαντιστές του ISIS, που μέσω Ελλάδας, κατευθύνονται σε διάφορες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες με εντολή την οργάνωση τρομοκρατικών χτυπημάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες της Υπηρεσίας Έρευνας του Κογκρέσου (Congressional Research Service) στην Συρία και στις γραμμές του ISIS βρίσκονται περίπου 430 μαχητές από τη Βοσνία, 180 από το Κόσσοβο, 90 από την Αλβανία, 80 από τη νότια Σερβία και 20 από την ΠΓΔΜ.
Είναι προφανές ότι, τα προβλήματα από την διακίνηση Τζιχαντιστών πολλαπλασιάζονται, λόγω της ανεξέλεγκτης εισόδου μεταναστών και προσφύγων στην ελληνική επικράτεια. Είναι πλέον βάσιμοι οι φόβοι, ότι πολλοί μαχητές του ISIS έφθασαν στα Βαλκάνια και βρήκαν επαφή με τους «συνδέσμους» τους ,προσποιούμενοι τους πρόσφυγες. Στην Βοσνία, οι πυρήνες των ακραίων ισλαμιστών έχουν κτισθεί γύρω από τεμένη και από ομάδες ακραίων ισλαμιστών που πολέμησαν μαζί με τους Μουτζαχεντίν από τον αραβικό κόσμο, στο Αφγανιστάν και την Τσετσενία. Επίσης, πολέμησαν στο πλευρό των Βόσνιων μουσουλμάνων εναντίον των Σέρβων στον πόλεμο στη Βοσνία.
Γενικά, η περιοχή των Δυτικών Βαλκανίων θεωρείται ιδιαίτερα επιρρεπής στην υιοθέτηση της ισλαμικής εξτρεμιστικής ιδεολογίας, λόγω των ειδικών συνθηκών που επικρατούν σε αυτές τις χώρες όπως: χαμηλό μορφωτικό επίπεδο, φτώχεια, ασταθείς δημοκρατικοί θεσμοί, διεφθαρμένες πολιτικές ηγεσίες.
Είναι γνωστό ότι, Ισλαμιστές από τα Δυτικά Βαλκάνια, τώρα πολεμούν στο πλευρό του ISIS στη Συρία. Κάποιοι από αυτούς θα επιστρέψουν στις πατρίδες τους. Αυτή η βάσιμη προοπτική , όπως είναι λογικό, έχει προκαλέσει εντονότατες ανησυχίες στις αρχές ασφαλείας και τις υπηρεσίες πληροφοριών της νοτιανατολικής Ευρώπης, καθώς θα έχουν την πολεμική εμπειρία και τις γνώσεις για να διεξάγουν τρομοκρατικά χτυπήματα και όχι μόνο στα Βαλκάνια.
Επίσης μια ισχυρή παράμετρος στην εξάπλωση του ακραίου ισλαμισμού στα κεντροδυτικά Βαλκάνια, είναι και το δίκτυο μεταφορών στα Βαλκάνια, η αποκαλούμενη «Βαλκανική Οδός» που χρησιμοποιείται, από ομάδες ισλαμιστών εξτρεμιστών μαχητών, σε συνεργασία με το βαλκανικό κύκλωμα εμπόρων ναρκωτικών, για μεταφορές σκληρών ναρκωτικών, όπως ηρωίνη, κυρίως από το Αφγανιστάν, που διοχετεύονται στην Ευρώπη. Πρόκειται για μια εγκληματική δραστηριότητα , που αφήνει τεράστια κέρδη στους ισλαμιστές και ταυτόχρονα, είναι και ένα μέσο χρηματισμού αξιωματούχων Βαλκανικών κρατών, ώστε να είναι πιο «ευέλικτοι» στις έρευνες τους για τον εντοπισμό τρομοκρατικών πυρήνων στα κράτη τους.
Οι ελληνικές μυστικές υπηρεσίες βρίσκονται σε «κατάσταση αυξημένης επαγρύπνησης» προς αναζήτηση υπόπτων ισλαμιστών μαχητών, καθώς αυξάνεται η ανησυχία πράξεων αντεκδίκησης λόγω των αμερικανικών αεροπορικών επιθέσεων κατά του ISIS, αναφέρει ανταπόκριση της Anthee Carassava από την Αθήνα στους LOS ANGELES TIMES με τίτλο «Greece intelligence on alert for traveling Islamist militants».
Η εμπόλεμη κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή, που διαρκώς επιδεινώνεται, προκαλεί και την διαρκώς αυξανόμενη είσοδο προσφύγων στην Ελλάδα. Αυτή η πραγματικότητα σε συνδυασμό με την απειλή του τζιχαντισμού και του ορατού κινδύνου επέκτασης της δραστηριότητας του Ισλαμικού Κράτους (ISIS) στα Βαλκάνια, προφανώς μέσω αύξησης των προσφυγικών ροών προς την Ευρώπη, καθιστούν την Ελλάδα, ως ευρωπαϊκή χώρα, το μόνο ασφαλές μέσο, για την αντιμετώπιση των παρενεργειών της προσφυγικής κρίσης, που προφανώς, δεν είναι μόνο ανθρωπιστική, αλλά είναι κυρίως γεωπολιτική. Η Ε.Ε. θα έπρεπε να είναι εδώ στην Ελλάδα και μαζί με τις Ελληνικές αρχές, να κατέγραφαν κάθε πρόσφυγα και μετανάστη που μπαίνει παράνομα στο ευρωπαϊκό έδαφος. Βάσει ενός σχεδίου, ένας αριθμός από αυτούς να προωθείται στα Ευρωπαϊκά κράτη και οι υπόλοιποι να επιστρέφουν στην πατρίδα τους. Δυστυχώς, αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχει ευρωπαϊκό σχέδιο, ούτε για την αντιμετώπιση της πολύπλευρης προσφυγικής κρίσης. Με αποτέλεσμα η Ελλάδα να καταβάλει τεράστιο κόστος για την αντιμετώπιση προβλημάτων εξαιτίας του προσφυγικού. «Έχουμε δαπανήσει περί τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Για καταλύματα, σίτιση, μεταφορά και υγειονομική περίθαλψη. Για εμάς, δύο δισεκατομμύρια ευρώ είναι πάρα πολλά χρήματα – είναι για την ακρίβεια περισσότερα από όσα θα αποφέρουν οι περικοπές συντάξεων που τώρα μας επιβάλλει η Τρόϊκα», επισημαίνει ο ΥΠΕΞ Ν. Κοτζιάς σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Tageszeitung.
Παρόλα αυτά, η Ελληνική Κυβέρνηση έχει ισχυρά διαπραγματευτικά και γεωπολιτικά μέσα, ώστε αν τα αξιοποιήσει, θα αναβαθμίσει σημαντικά το κύρος της στους ευρωατλαντικούς θεσμούς, διότι θα έχει ουσιαστική συμμετοχή, στην αντιμετώπιση του προσφυγικού προβλήματος, αλλά και στον περιορισμό της επέκτασης του ακραίου ισλαμισμού στα Βαλκάνια. Απαιτείται μια υψηλού επιπέδου διπλωματική τακτική.
ανάλυση του Χρήστου Καπούτση

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα