Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Υπό προϋποθέσεις η συμμετοχή της Ελλάδας σε διεθνή συνδιάσκεψη για το Κυπριακό



Μόνο κατάργηση του αναχρονιστικού συστήματος των εγγυήσεων και την αποχώρηση του συνόλου των τουρκικών κατοχικών στρατευμάτων από την Κύπρο, είναι πρόθυμη να συζητήσει η Ελλάδα, στην περίπτωση που θα συγκληθεί διεθνής συνδιάσκεψη για το Κυπριακό.  Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Ν. Αναστασιάδης, κατά την  επίσκεψή του στην Αθήνα, ενημερώθηκε για την Ελληνική θέση από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Πρ. Παυλόπουλος και από τον Πρωθυπουργό Α. Τσίπρα με την πρόσθετη επισήμανση, ότι η συγκεκριμένη πολιτική επιλογή που αποτελεί και Εθνική θέση, δεν είναι διαπραγματεύσιμη.  Η Ελλάδα, θεωρεί πως μια πολυμερής διάσκεψη μπορεί να συγκληθεί μόνο για αυτό το σκοπό και όχι για τροποποίηση της Συνθήκης και διαφοροποίηση του συστήματος εγγυήσεων. Υπενθυμίζουμε ότι, η Ελλάδα είναι μια από τις τρεις εγγυήτριες δυνάμεις και είναι σαφές πως από τη στιγμή που δηλώνει ότι μόνο κατάργηση του συστήματος των εγγυήσεων  συζητά, τότε σαφώς και δυσκολεύει τους χειρισμούς της Άγκυρας, η οποία ειρήσθω εν παρόδω επιμένει στη διατήρηση των εγγυήσεων.
Επισημαίνουμε ότι ο Πρωθυπουργός Α. Τσίπρας , υπενθύμισε στον Πρόεδρο των ΗΠΑ Μπ. Ομπάμα κατά τη συνάντησή τους στο Μέγαρο Μαξίμου, ότι το Κυπριακό  δεν είναι ένα διμερές πρόβλημα, αλλά είναι ένα διεθνές πρόβλημα «που ξεκίνησε,  από την παράνομη εισβολή και κατοχή από τα τουρκικά στρατεύματα του βορείου τμήματος της Κύπρου». Ο αμερικανός πρόεδρος περιορίστηκε σε μια γενικόλογη απάντηση, περί δίκαιης και βιώσιμης λύσης του Κυπριακού, χωρίς να διευκρινίσει αν υιοθετεί την ελληνική άποψη, περί παράνομης εισβολής και κατοχής, για το κυπριακό.
Σε δηλώσεις  στα Τουρκικά ΜΜΕ ο Τουρκοκύπριος ηγέτης, Μουσταφά Ακιντζί, υποστήριξε ότι οδηγούμαστε σε πενταμερή διάσκεψη για το Κυπριακό, επισημαίνοντας  ότι   «η συνέχιση των συνομιλιών το 2017, δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα των εμπλεκόμενων πλευρών».  Ο τουρκοκύπριος ηγέτης υποστήριξε ακόμη, τη διατήρηση των εγγυήσεων και ενός τμήματος των κατοχικών στρατευμάτων στο Νησί, που είναι και ανυποχώρητη θέση της Άγκυρας.  Μάλιστα ο Μ. Ακιντζί διευκρίνισε ότι, η προτεινόμενη λύση, που θα τεθεί σε δυο διαφορετικά δημοψηφίσματα, θα έχει την υποστήριξη , όπως έχουν ήδη συμφωνήσει και των δυο Κυπρίων ηγετών.
Η Μόσχα από την πλευρά της  επιθυμεί πολυμερή και όχι πενταμερή διάσκεψη για το κυπριακό,  γιατί έτσι θα μπορεί να συμβάλει και η ίδια τόνισε ο πρέσβης της Ρωσίας στην Κύπρο Στανισλάβ Οσάτσι.  Μιλώντας στην εκπομπή του ΡΙΚ,  δήλωσε ότι η λύση θα πρέπει να επιτευχθεί από τις δύο πλευρές στο νησί χωρίς χρονοδιαγράμματα και έξωθεν παρεμβάσεις.
Η Μόσχα ανέφερε ο Ρώσος πρεσβευτής παρακολουθεί πολύ στενά τις συνομιλίες για το κυπριακό και είναι έτοιμη να υποστηρίξει μια βιώσιμη λύση που θα είναι αποδεκτή και από τις δύο κοινότητες.
Είναι σαφές ότι δρομολογείται λύση του Κυπριακού,  και η μορφή  και το περιεχόμενο, θα αποφασιστεί στην πενταμερή ή πολυμερή διεθνή συνδιάσκεψη. 
Επισημαίνουμε ότι, η πενταμερής συνδιάσκεψη είναι απαίτηση της Άγκυρας. Σε αυτή τη συνδιάσκεψη θα μετέχουν οι τρεις εγγυήτριες  δυνάμεις (Βρετανία, Ελλάδα, Τουρκία) και η  τουρκοκυπριακή και ελληνοκυπριακή κοινότητα.  Αποδοχή αυτής της πρότασης (πενταμερής  με την ισότιμη συμμετοχή του τουρκοκυπριακού ψευδοκράτους),  θα είναι προφανώς ολέθρια για τον Ελληνισμό, αφού θα καταργούσε de facto, την Κυπριακή Δημοκρατία και ο Νίκος Αναστασιάδης θα συμμετέχει ως εκπρόσωπος της ελληνοκυπριακής Διοίκησης, και έτσι,  η κρατική οντότητα της κυπριακής δημοκρατίας να  καταστεί -όντως- ...Εκλιπούσα, σύμφωνα με το γνωστό έγγραφο της Κομισιόν που είχε αποδεχτεί ο τότε Αντιπρόεδρος και Υπουργός Εξωτερικών Β. Βενιζέλος!
Βέβαια στους ελληνοκύπριους και σε όσους Έλληνες έχουν απομείνει να ασχολούνται σοβαρά με το Κυπριακό (είναι ελάχιστοι αφού ως γνωστό το «Κυπριακό δεν πουλάει» ή ότι η «Κύπρος είναι μακριά»),  βαραίνει πλέον το βασανιστικό ερώτημα: Τι είναι προτιμότερο,  «η μη λύση που ενέχει τον κίνδυνο της διχοτόμησης , ή η λύση που πιθανόν να προκαλέσει μη αναστρέψιμα αποτελέσματα;»
Με καταργημένη την Κυπριακή Δημοκρατία , το νέο Κράτος, η «Νέα Κύπρος» όπως θα ονομάζεται,  με τη διπλή ιθαγένεια, με τα συνιστώντα κρατίδια να διαθέτουν κυριαρχία και εξουσία για να υπογράφουν διεθνείς συμφωνίες,  με την εκ περιτροπής προεδρία, και με την παρουσία στο νησί τούρκων εποίκων και συστρατιωτών, είναι σαφές ότι ο κυπριακός ελληνισμός θα είναι εκτεθειμένος  στην επεκτατική πολιτική του Ερντογάν , ενώ είναι ορατός ο κίνδυνος της πολιτικής και στρατιωτικής ομηρίας της Μεγαλονήσου στην Τουρκία. Γι αυτό ακριβώς, η πρόταση της Ελλάδας, ότι η λύση του Κυπριακού θα πρέπει να συνοδεύεται από την κατάργηση του καθεστώτος των εγγυήσεων και της αποχώρησης των τουρκικών στρατευμάτων κατοχής, αποτελεί ανάχωμα , στα σχέδια του Τ. Ερντογάν,  για την Κύπρο. 
 Χρήστος Α. Καπούτσης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα