Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο Αλβανικός εθνικισμός βάζει «φωτιά» στα Βαλκάνια


Ανάλυση του Χρήστου Καπούτση

Οι πρόσφατες ενέργειες κύκλων του Αλβανικού εθνικισμού σε βάρος του Ελληνισμού, όπως οι χειρονομίες των νεοσυλλέκτων στρατιωτών αλβανικής καταγωγής και το κάψιμο της ελληνικής σημαίας στη Δρόπολη , θα πρέπει αξιολογηθούν με ψυχραιμία, εντασσόμενα όμως , στην αλυσίδα των γεγονότων στο Κόσσοβο, την νότια Σερβία και στην  FYROM. Οι εξελίξεις στα κεντροδυτικά Βαλκάνια είναι ανησυχητικές , απειλούν τη σταθερότητα και την έτσι και αλλιώς, εύθραυστη ειρήνη και θα  έπρεπε  η ελληνική κυβέρνηση και τα πολιτικά κόμματα να αγωνιούν το ίδιο , όπως για την περίφημη Β’ αξιολόγηση, την  έλευση ή μη των ΤΡΟΙΚΑΝΩΝ, την ημερομηνία των εκλογών και  το Κυπριακό, παρότι και αυτό το μείζον εθνικό θέμα υποχωρεί από το προσκήνιο της επικαιρότητας, επειδή ως γνωστόν «το Κυπριακό δεν πουλάει». 
 Ενδεικτικά καταγράφουμε τα γεγονότα των τελευταίων ημερών, προκειμένου να αντιληφθούμε τη σοβαρότητα της κατάστασης στα Βαλκάνια.
Υπάρχει μεγάλη ένταση στο Βόρειο Κόσσοβο μεταξύ Αλβανών και Κοσσοβάρων από τη μια και Σέρβων από την άλλη. Όμως,  η κατάσταση περιπλέκεται, καθώς, τους αλβανούς στηρίζει το ΝΑΤΟ και τους Σέρβους η Ρωσία.  Οι ΗΠΑ αποφάσισαν να ενισχύσουν τον Στρατό της Αλβανίας για χερσαίες επιχειρήσεις,  γι’ αυτό  στέλνουν εσπευσμένα 70 θωρακισμένα οχήματα στην Αλβανία (πρώτη αποστολή) ενώ τους επόμενους μήνες θα αποσταλούν άλλα 180.  Οι ΗΠΑ ανησυχούν για την ένταση στο Κοσσυφοπέδιο και κυρίως για την ανάμειξη της Ρωσίας που στηρίζει ενεργά τη Σερβία. Ο Πρόεδρος της Ρωσίας Βλ. Πούτιν δήλωσε  ότι: «Αν  επιτεθεί η δύση στη Σερβία είναι σαν να επιτίθεται στους Ρώσους». Μάλιστα από το Κρεμλίνο «διέρρευσε» η πληροφορία ότι, η Μόσχα εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να  εγκαταστήσει το αντιπυραυλικό σύστημα S-400 στο έδαφος της Σερβίας, υπενθυμίζοντας την ανάλογη ρωσική κίνηση στη Συρία. Τις τελευταίες μέρες, γίνονται μετακινήσεις στρατιωτικών Μονάδων προς το Κόσσοβο. Ήδη τμήμα της Ταξιαρχίας αμέσου επεμβάσεως του Αλβανικού Στρατού βρίσκεται στα βόρεια της χώρας και στα σύνορα με το Κοσσυφοπέδιο, ενώ σερβικές ειδικές δυνάμεις έχουν μπει στο Βόρειο Κόσσοβο, για να προστατέψουν τους Σέρβους πολίτες. Ο αλβανοκοσοβάρος Πρόεδρος του Κοσόβου Χασίμ Θάτσι (είχε κατηγορηθεί ως αρχηγός του UCK, ως εγκληματίας πολέμου,  αλλά το Διεθνές Δικαστήριο τον αθώωσε) , δήλωσε: «Η Σερβία ετοιμάζεται να χρησιμοποιήσει το σενάριο της Κριμαίας και να ενωθεί με το Β.Κόσοβο. Βασίζεται στη βοήθεια της Ρωσίας. Η πολυεθνική στρατιωτική Δύναμη που βρίσκεται, με απόφαση του ΟΗΕ στο Κόσσοβο, θα πρέπει να προστατεύσει τους πολίτες και τη χώρα μας».  Η Ε.Ε. εκτιμά ότι η κατάσταση στα κεντροδυτικά βαλκάνια είναι επικίνδυνη,  καθώς Αλβανοί και Σέρβοι έχουν «ανοιχτούς λογαριασμούς». Η ύπατη εκπρόσωπος της ΕΕ  για θέματα εξωτερικής πολιτικής και  Ασφαλείας, Federica Mogherini, εκφράζοντας την ανησυχία των Ευρωπαίων, απαίτησε από  Κοσσυφοπέδιο και Σερβία «να  αποφύγουν  την πολεμική  κλιμάκωση»!
Επίσης εκρηκτική είναι η κατάσταση στη νότια Σερβία, όπου έχουν εισχωρήσει αλβανοί εθνικιστές και ζητούν την ένωση με το Κοσσυφοπέδιο. Στη νότια Σερβία η πλειοψηφία των κατοίκων είναι αλβανικής καταγωγής. Ο Γιονούζ Μούσλιου , πρόεδρος του   Εθνικού Συμβουλίου του Πρέσεβο, Μέντβεντζας και Μπουγιάνοβατς, δήλωσε: «Η κατάσταση όσον αφορά το  Ανατολικό Κοσσυφοπέδιο ( νότια Σερβία), είναι ίδια από την εποχή του Μιλόσεβιτς. Οι κάτοικοι ήταν όλοι εγγεγραμμένοι στο Κοσσυφοπέδιο, μέχρι που προσαρτήθηκε  η Κοιλάδα του Πρέσεβο υπέρ της Σερβίας, χωρίς τη συγκατάθεση των πολιτών της. Ζητάμε την απόσχιση από τη Σερβία και  την ένωση με το Κόσσοβο» (δήλωση του  Μούσλιου, σύμφωνα με το σερβικό «Vesti-Online.com).
Σοβαρή  πολιτική και κοινωνική κρίση είναι σε εξέλιξη και στη FYROM. Οι Αλβανοί απαιτούν την αναγνώριση της αλβανικής μειονότητας,  ως ισότιμης  εθνικής συστατικής  κοινότητας του κράτους (τροποποίηση του Συντάγματος) και την αναγνώριση της αλβανικής ως δεύτερης επίσημης  γλώσσας της  FYROM,  προκειμένου να συμμετάσχουν στην Κυβέρνηση του  Ν. Γκρουέφσκι. Όμως ένσταση υπάρχει και στις σχέσεις της FYROM με την Σερβία.  Το υπουργείο Εξωτερικών των Σκοπίων διαμαρτυρήθηκε και απαίτησε από τις Αρχές της Σερβίας την διόρθωση της ονομασίας του κράτους, επειδή στους αυτοκινητόδρομους της Σερβίας τα αναφέρουν ως «FYROM». «Η χρήση αυτού του όρου, και όχι του συνταγματικού ονόματος της Μακεδονίας, βρίσκεται σε αντίθεση με τις καθιερωμένες διπλωματικές σχέσεις μεταξύ Σκοπίων και Σερβίας».  Άμεση ήταν η απάντηση της Σερβίας. Ο υπουργός Εξωτερικών, Ίβιτσα Ντάτσιτς, δήλωσε ότι εάν οι αξιωματούχοι των Σκοπίων θεωρούν προσβλητική την ονομασία FYROM, το ίδιο ισχύει για τη Σερβία,  όταν χρησιμοποιούν αυτοί τον όρο «Δημοκρατία του Κοσσυφοπεδίου».
Στην  πολιτική των Αλβανικών Κυβερνήσεων, ειδικά επί πρωθυπουργίας  Σ. Μπερίσια και τώρα με τον Ε. Ράμα, κυριαρχεί ο αλβανικός μεγαλοϊδεατισμός, μέσα από το όραμα της «Μεγάλης Αλβανίας». Η δημιουργία της «Μ. Αλβανίας», στηρίζεται σε μια ακραία εθνικιστική, αναθεωρητική και τυχοδιωκτική πολιτική των  Αλβανών και προσβλέπει,  στην ενσωμάτωση του Κοσσόβου και στην έγερση εδαφικών αξιώσεων σε βάρος της Ελλάδας (Τσαμουριά), της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας (Τέτοβο, Κουμάνοβο)  και της Σερβίας (Κοιλάδα του Πρέσεβο).  Σε αυτό το πολιτικό πλαίσιο, οι διεκδικήσεις των αλβανοτσάμηδων σε βάρος της Ελλάδας (Θεσπρωτία), έχουν κεντρική θέση   στην εσωτερική πολιτική ατζέντα στα Τίρανα, με αποτέλεσμα να επηρεάζονται αρνητικά οι  ελληνοαλβανικές σχέσεις.
Προβληματίζει την ελληνική Κυβέρνηση η νέα πρόκληση των αλβανών εθνικιστών στο χωριό Γεωργουτσάτες της Δρόπολης, που βρίσκεται δέκα χιλιομέτρων από τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Κατέβασαν την ελληνική σημαία που κυμάτιζε στην εκκλησία της Αγίας Τριάδας, στο κέντρο του χωριού και  την έσκισαν.  Σε ανακοίνωση  του εθνικιστικού κόμματος «Κίνημα για Ενωμένη Αλβανία» του κοσσοβάρικης καταγωγής Ταχίρ Βελίου, αναφέρεται ότι,  έχουν  στόχο την τρομοκράτηση του ντόπιου ελληνικού πληθυσμού και χαρακτηρίζουν τη συγκεκριμένη ενέργεια, ως αντίποινο στη στάση που κρατά η Ελλάδα στο τσάμικο.
Ο ΥΠΕΞ Ν. Κοτζιάς σχολιάζοντας την  αναθεωρητική πολιτική της Αλβανικής Κυβέρνησης, δήλωσε , σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ : «η ουσία του προβλήματος στην Αλβανία είναι ότι πρέπει ν’ απαιτηθεί να γίνει κράτος δικαίου,  πρέπει να καταπολεμηθεί το εμπόριο ναρκωτικών και του οργανωμένου εγκλήματος και  ότι πρέπει να υπάρξει αναγνώριση των δικαιωμάτων της γηγενούς  ελληνικής εθνικής μειονότητας σε όλη την Αλβανία και να σταματήσουν τα παιχνίδια με τα περιουσιακά τους. Κι αυτά τα θέτει όλη η Ευρώπη ως δεσμεύσεις, για την μελλοντική ένταξη της Αλβανίας στην Ε.Ε.»






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα