Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γιατί αυτοπροσκλήθηκε ο Τ. Ερντογάν και έρχεται σύντομα στην Αθήνα;

Ανάλυση του Χρήστου Καπούτση «Έρχομαι Αθήνα», με αυτή την πρόταση υποδέχτηκε ο Πρόεδρος της Τουρκίας Τ. Ερντογάν τον υπουργό Εξωτερικών Ν. Κοτζιά, στο Προεδρικό Μέγαρο στην Άγκυρα. Γιατί όμως ο Τούρκος Πρόεδρος αυτοπροσκλήθηκε και έρχεται άμεσα στην Αθήνα στο μεσοδιάστημα από 20 Νοεμβρίου μέχρι 10 Δεκεμβρίου; Η Τουρκία με την αλλοπρόσαλλη πολιτική του συστήματος εξουσίας Ερντογάν, έχει δημιουργήσει «πονοκεφάλους» σε πολλούς συμμάχους της στο ΝΑΤΟ. Η εξωτερική πολιτική της Τουρκιάς, τουλάχιστον αμφιλεγόμενη, επιβαρύνει το ήδη ασταθές γεωπολιτικό περιβάλλον στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή μας. Οι εξελίξεις στο μέτωπο στην Συρία και στο Κουρδικό, παρά την προσωρινή εκτόνωση, δεν είναι θετικές για την Τουρκική Κυβέρνηση. Οι ΗΠΑ, το ΝΑΤΟ και η Ε.Ε., στοχοποιούν τον Τ. Ερντογάν, για την «ψυχρότητα» στις διπλωματικές σχέσεις της Τουρκίας με τη Δυτική Συμμαχία. Στη Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε. (19 Οκτωβρίου ), οι ευρωπαίοι ηγέτες ζήτησαν να εξεταστεί το ενδεχόμενο να γίνουν περικοπές στα κεφάλαια που χορηγούνται στην Άγκυρα στο πλαίσιο της ενταξιακής της διαδικασίας, με πιο ακραία την Αυστρία, που ζήτησε να τερματιστεί εντελώς η ενταξιακή διαδικασία και να κοπούν οριστικά οι γέφυρες συνεργασίας και επικοινωνίας της Ε.Ε. με την Τουρκία. Η Γερμανίδα Καγκελάριος Α. Μέρκελ είπε, πως η Τουρκία «κινείται σε λάθος κατεύθυνση» και απομακρύνεται από το ευρωπαϊκό κεκτημένο και το κράτος του δικαίου, αναφερόμενη ευθέως στις εκκαθαρίσεις ευρείας κλίμακας που εξαπέλυσε η κυβέρνηση του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, μετά την απόπειρα στρατιωτικού πραξικοπήματος του Ιουλίου του 2016. Σε αυτή την Σύνοδο κορυφής, μόνο η Ελλάδα στήριξε ανοιχτά την ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας. Ο Έλληνας πρωθυπουργός Α. Τσίπρας είπε, ότι υπάρχουν μέτρα που μπορούν να ληφθούν, ώστε να σταλούν συγκεκριμένα μηνύματα στην Τουρκία, όμως η στρατηγική επιλογή της ενταξιακής πορείας της Τουρκίας πρέπει να διατηρηθεί, τόσο προς όφελος της Ευρώπης, όσο και του τουρκικού λαού. Επίσης η Τουρκία ήταν στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε ο Αλέξης Τσίπρας με τον αντιπρόεδρο των ΗΠΑ, Μάικ Πενς στην Ουάσιγκτον. Έγινε ευρύτερα γνωστό ότι , η αμερικανική πλευρά είναι προβληματισμένη από την απρόβλεπτη συμπεριφορά του Ταγίπ Ερντογάν, κυρίως με τις στρατιωτικές επιλογές του στον πολυμέτωπο (διπλωματικό, στρατιωτικό, πολιτικό, ενεργειακό) πόλεμο στη Συρία, την προσέγγιση της Τουρκίας με τον Ιράν, που έχει προκαλέσει τη δυσφορία σε ΗΠΑ και Ισραήλ, αλλά και στις συμφωνίες με την Ρωσία, για την αγορά ρωσικών οπλικών συστημάτων. Η Ουάσιγκτον δυσφορεί, όχι μόνο για τις επιλογές της Τουρκίας στην εξωτερική πολιτική, αλλά και για την κατάσταση στο εσωτερικό της χώρας. Ο Α. Τσίπρας ενημέρωσε τον Μάικ Πενς, ότι η Ελλάδα στηρίζει σταθερά τον δυτικό προσανατολισμό της Άγκυρας, παράλληλα όμως, κατέθεσε τις ελληνικές ενστάσεις, για την κλιμακούμενη και επικίνδυνη τουρκική παραβατική συμπεριφορά στο Αιγαίο. Η αμερικανική προτροπή είναι «να τα βρείτε», καθώς είναι πάγια εκτίμηση των αμερικανών ότι, η ομαλοποίηση των ελληνοτουρκικών σχέσεων, είναι αναγκαία για τη συνοχή της νοτιοανατολικής πτέρυγας του ΝΑΤΟ, αλλά και για την αποτελεσματικότητα των συμμαχικών στρατιωτικών επιχειρήσεων (ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-Ε.Ε.). Από τις επαφές που είχε ο Α. Τσίπρας στις ΗΠΑ, πρόεκυψε, σύμφωνα με τα εγκυρότερα διεθνή ΜΜΕ, ότι αμερικανική διπλωματία επιθυμεί έναν πιο αναβαθμισμένο ρόλο της Ελλάδας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου , που θα περιλαμβάνει και ενδεχομένως θα καλύπτει , έστω μερικώς, το πιθανό γεωστρατηγικό κενό της Τουρκίας. Και αυτή η παράμετρος, είναι που εξισορροπεί κάπως την ανισορροπία στρατιωτικών δυνάμεων Ελλάδας – Τουρκίας, καθώς εντάσσεται στον ευρύτερο διπλωματικό και οικονομικό (ενέργεια) διεθνή καταμερισμό ισχύος – συμφερόντων, όπως σχεδιάζονται και προωθούνται από τα Στρατηγικά σχέδια των ΗΠΑ, για την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής. Αυτά τα μηνύματα από την Ουάσιγκτον ελήφθησαν, αξιολογήθηκαν και μάλλον «θορύβησαν» το σύστημα εξουσίας Ερντογάν. Ειδικότερα τώρα στις διμερείς ελληνοτουρκικές σχέσεις, η κλιμακούμενη παραβατική συμπεριφορά της τουρκικής πολεμικής Αεροπορίας στο Αιγαίο, αυξάνει επικίνδυνα την ένταση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Όμως, παρά τις τουρκικές προκλήσεις, η ελληνική αντίδραση, είναι εξαιρετικά ήπια και στοχεύει σταθερά στην αποκλιμάκωση της κρίσης. Σταθερή επιλογή της ελληνικής διπλωματίας είναι το Αιγαίο, να αποτελέσει γέφυρα φιλίας και συνεργασίας των δύο κρατών. Όλα τα παραπάνω γεγονότα, συνθέτουν την «τρέχουσα» γεωπολιτική πραγματικότητα, που έχει αρνητικό πρόσημο για την Τουρκία. Ο Πρόεδρος της Τουρκίας, πιθανόν να θέλει μέσω της Ελλάδας, να διατηρήσει τις γέφυρες διαλόγου και επικοινωνίας με την Δύση. Μία επιλογή όμως, που δεν έχει λογική συνέπεια και περισσότερο επιβεβαιώνει την αλλοπρόσαλλη τουρκική πολιτική διότι, ενώ η Άγκυρα αναγνωρίζει την θετική στάση της Ελλάδας προς την Τουρκία σε διεθνές επίπεδο, εντούτοις δεν αφίσταται των διεκδικήσεων της, σε βάρος των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, που προσβάλλουν ευθέως τη διεθνή νομιμότητα και δημιουργούν προϋποθέσεις αποσταθεροποίησης της περιοχής. Η αναμενόμενη επίσκεψη του προέδρου της Τουρκίας Τ. Ερντογάν στην Αθήνα, θα είναι σε κάθε περίπτωση πολύ ενδιαφέρουσα, από πολλές απόψεις, καθώς θα θιγούν διμερή και κυρίως, διεθνή γεωπολιτικά ζητήματα. Φυσικά, δεν είναι εύκολο να προβλεφθεί ο πραγματικός λόγος της εσπευσμένης επίσκεψης του Τ. Ερντογάν στην Αθήνα ή ποια θα είναι τα αποτελέσματα, διότι ο Πρόεδρος της Τουρκίας παραμένει εν πολλοίς ένα πολιτικός ηγέτης απρόβλεπτος και παρορμητικός. Εκτιμώντας το επίπεδο των ελληνοτουρκικών σχέσεων και αξιολογώντας την επικείμενη επίσκεψη του Τ. Ερντογάν στην Αθήνα, ο ΥΠΕΞ Ν. Κοτζιάς δήλωσε ότι, «είναι φροντίδα μας να ξεκινήσουν εκ νέου οι δυο χώρες διάλογο σε όλα τα επίπεδα και να ξανανοίξουν τα κανάλια των συζητήσεων». Ωστόσο, επεσήμανε ο επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας, η ανάγκη διαλόγου με την Τουρκία, δεν σημαίνει ότι αισθανόμαστε ανασφαλείς ή ότι είμαστε έτοιμοι να διαπραγματευθούμε τις παράνομες και απαράδεκτες απαιτήσεις της Τουρκίας. « Ίσα - ίσα νιώθουμε αρκετή αυτοπεποίθηση, η χώρα είναι ξανά ενδυναμωμένη και το δικό μας καθήκον, είναι να συμπεριφερθούμε με υπευθυνότητα, για να αναπτυχθούν θετικά οι ελληνοτουρκικές σχέσεις», δήλωσε ο Ν. Κοτζιάς στην πρόσφατη ενημέρωση, που έκανε προς τους διαπιστευμένους διπλωματικούς συντάκτες.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα