Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αξιολογώντας την Τουρκική απειλή

άρθρο του Χρήστου Καπούτση

Εξαιρετικά επικίνδυνες για την ειρήνη και τη σταθερότητα της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου, είναι οι γεωπολιτικές και στρατιωτικές εξελίξεις, καθώς ο πόλεμος στη Συρία μαίνεται και διευρύνεται με τη εμπλοκή ισχυρών περιφερειακών κρατών όπως η Τουρκία , το Ισραήλ, ο Λίβανος  και το Ιράν, που η στρατιωτική τους δραστηριότητα προστίθεται στην «μόνιμη»  δράση αμερικανικών και ρωσικών  στρατιωτικών δυνάμεων στην περιοχή...
Σε αυτό το ασταθές, απρόβλεπτο, εκρηκτικό και πλήρως στρατιωτικοποιημένο διεθνές περιβάλλον,  η Ελλάδα υποχρεούται να οργανώσει τα μέσα (πολιτικά, διπλωματικά και στρατιωτικά) αποτελεσματικής αντιμετώπισης της τουρκικής απειλής , που διαχρονικά αποτελεί την  μείζονα απειλή για τα εθνικά μας συμφέροντα.  Συνιστά ασυγχώρητη αφέλεια, αν η Κυβέρνηση εκτιμά,  ότι οι ΗΠΑ ή το ΝΑΤΟ ή η ανύπαρκτη (διπλωματικά και στρατιωτικά) Ε.Ε., θα στηρίξουν οπωσδήποτε την Ελλάδα, αν η Τουρκία επιχειρήσει  να προσβάλει την ελληνική Κυριαρχία.  Τα Στρατηγικά συμφέροντα των ΗΠΑ στην περιοχή προωθούνται  με την «αξιοποίηση» της Ελλάδας,   ως «υποταγμένου» συμμάχου και πάντως, ανεξάρτητα, αν έτσι εξυπηρετούνται ή βλάπτονται,  τα ελληνικά συμφέροντα.
Η Τουρκία στέλνει συνεχώς απειλητικά μηνύματα, που θα πρέπει να αφυπνίσουν την Κυβέρνηση και τα πολιτικά κόμματα. 
           Η Τουρκία συνιστά σοβαρή απειλή για την Ελλάδα,  ίσως την πιο σοβαρή, διότι στοχεύει στην αλλαγή του συνοριακού status στο Αιγαίο και την Θράκη, ενώ μεθοδεύει την γεωπολιτική και ενεργειακή ομηρία της Κύπρου.     Η Ελλάδα συνορεύει με μια μεγάλη ισλαμική χώρα, την Τουρκία,  που διαθέτει ισχυρές  και πολυάριθμες Ένοπλες Δυνάμεις  (55 εκατ. πληθυσμός και 1,2 εκατομμύρια είναι ενταγμένοι στις Ένοπλες Δυνάμεις, στην στρατοχωροφυλακή, στην ακτοφυλακή,  στη ΜΙΤ και στην πολεμική Βιομηχανία),  αλλά είναι και πολιτικά ασταθής, με απρόβλεπτη πολιτική ηγεσία και έχει πολλά μέτωπα ανοιχτά (Κουρδικό, Συρία). Το σύστημα εξουσίας υπό τον Τ. Ερντογάν έχει εξελιχτεί  στην πιο αυταρχική κυβερνητική εξουσία στην περιοχή, ενώ δεν διστάζει να αξιοποιήσει την στρατιωτική  ισχύ για την υλοποίηση πολιτικο-διπλωματικών  στόχων. Η Τουρκία έχει πραγματοποιήσει στρατιωτική εισβολή στην Συρία, όπως παλαιότερα στην Κύπρο και στα Ίμια, προκειμένου να προστατέψει τα συμφέροντά της.
Η Τουρκία, παρότι είναι σε πόλεμο στην Συρία,  έχει στην κορυφή της διπλωματικής της ατζέντας, την αλλαγή των συνοριακών δεδομένων στο Αιγαίο, την οποία και «υπενθυμίζει»  καθημερινά με τη δραστηριότητα  των τουρκικών στρατιωτικών μέσων (οπλισμένα μαχητικά αεροσκάφη, επιθετικά ελικόπτερα, αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου, πολεμικά πλοία). Η Τουρκία επισήμως από το 2011 έχει υποβάλλει αίτημα στο ΟΗΕ με το οποίο αμφισβητεί πλήρως την ελληνική θέση ότι τα θαλάσσια σύνορα των δυο κρατών ορίζονται από την μέση γραμμή μεταξύ των τουρκικών παραλίων και των νησιών του Αιγαίου.  Η αμφισβήτηση αυτή αφορά κυρίως,   την περίπτωση του συμπλέγματος του Καστελόριζου, αλλά και 18 νησιά και νησίδες, που κατά την Τουρκία κατέχονται παρανόμως από την Ελλάδα.  Έντονη και προκλητική είναι το τελευταίο διάστημα η στρατιωτική δραστηριότητα της  Τουρκίας γύρω από τα Ίμια και το Φαρμακονήσι. Τουρκικά πολεμικά πλοία  περικυκλώνουν  τα ελληνικά νησιά, τα Ίμια είναι ακατοίκητα, ενώ στο Φαρμοκονήσι  υπάρχει  στρατιωτική φρουρά και   τουρκικά  ελικόπτερα πετούν συχνά πάνω από αυτά, δηλαδή πάνω από ελληνικό έδαφος, ανενόχλητα!
Πρέπει να απασχολήσει πολύ σοβαρά την Ελλάδα, η θέση της Τουρκίας, ότι δεν υπάρχουν θαλάσσια σύνορα μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου, όπως δήλωσε ο Υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας  Μεβλούντ Τσαβούσογλου: «Δεν υπάρχουν θαλάσσια σύνορα της Ελλάδας και της Κύπρου. Θεωρούμε ως εξωτερικά όρια της τουρκικής υφαλοκρηπίδας την μέση γραμμή ανάμεσα στις ακτές της Τουρκίας κα της Αιγύπτου! Η Τουρκία ασκεί κυριαρχικά δικαιώματα στην υφαλοκρηπίδα της και αυτό το δικαίωμα θα το υπερασπιστούμε με κάθε μέσο » (συνέντευξη στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 4-2-2018).  Ουσιαστικά ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών  αμφισβητεί ευθέως ότι το Καστελόριζο διαθέτει υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ.  Και επομένως η Ελλάδα δεν έχει θαλάσσια σύνορα (υφαλοκρηπίδα, ΑΟΖ), ούτε με την Κύπρο, αλλά ούτε και με την Αίγυπτο.  Και δηλώνει απερίφραστα,  ότι η θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου είναι τουρκική υφαλοκρηπίδα,  όπου η Τουρκία ασκεί κυριαρχικά δικαιώματα τα όποια και θα τα υπερασπιστεί με κάθε μέσο, διπλωματικό , πολιτικό και στρατιωτικό. Το θέμα του Καστελόριζου, όπως έχω αναφέρει σε παλαιότερα άρθρα μου, είναι τεράστιας εθνικής σημασίας.
Η έντονη αμφισβήτηση των συνορευουσών θαλασσίων ζωνών Ελλάδας και  Κύπρου, από την Τουρκία (αφού εξαιρεί ετσιθελικά το Καστελόριζο από την Ελληνική Επικράτεια), σχετίζεται άμεσα με την εκμετάλλευση του υποθαλάσσιου ορυκτού πλούτου της ανατολικής Μεσογείου και με την απόφαση να κατασκευαστεί  ο αγωγός μεταφοράς φυσικού Αερίου EastMed. Επίσης, δεν πρέπει αποτελεί έκπληξη, η τυχοδιωκτική επιλογή της Τουρκίας,  να περικυκλώσουν και να καθηλώσουν  πλοία του τουρκικού  στόλου, το ιταλικό γεωτρύπανο SAIPEM 1200,  που προγραμμάτιζε έρευνες εντός  του τεμαχίου «3» της κυπριακής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης. Σε ανακοίνωσή του το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι: «Kαλούμε την Τουρκία να αποστεί από περαιτέρω έκνομες ενέργειες και να συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις της που απορρέουν από το διεθνές δίκαιο. Ανάλογες συμπεριφορές είναι ενδεικτικές ορισμένων προθέσεων της Τουρκίας ως προς το Κυπριακό. Η προκλητική συμπεριφορά της Τουρκίας δεν συνάδει με τη συμπεριφορά ενός υποψηφίου κράτους για ένταξη στην ΕΕ».
  Μάλιστα, αποκαλύπτοντας της προθέσεις της Τουρκίας,  ο απόστρατος  αντιναύαρχο Τζεμ Γκιουρντενίζ, σύμβουλος εξ απορρήτων του Ταγίπ Ερντογάν, σε συνέντευξή του στην τουρκική εφημερίδα Μιλλιέτ , δήλωσε:  «Επειδή η Τουρκία κάνει μια σοβαρή στρατιωτική επιχείρηση νοτίως της Συρίας και η κοινή γνώμη επικεντρώνεται εδώ, οι Έλληνες και η ελληνική Διοίκηση της νότιας Κύπρου, το αξιολογούν ως μια ευκαιρία,  για να αυθαιρετούν,  είτε στο Αιγαίο,  είτε στην Ανατολική μεσόγειο. Ωστόσο, υπενθυμίζουμε πως,  όποτε συμπεριφέρθηκαν με αυτό τον καιροσκοπισμό είχαν σημαντικές εδαφικές απώλειες. Μπορούμε δώσουμε ως παράδειγμα την ειρηνευτική επιχείρηση της Κύπρου και τα Ίμια».
Η αντιμετώπιση της αναθεωρητικής ,  προκλητικής και επεκτατικής πολιτικής της Τουρκίας, είναι Εθνική υπόθεση. Η Τουρκική απειλή,  είναι σοβαρή απειλή που στρέφεται κατά της ανεξαρτησίας ,  της εδαφικής κυριαρχίας και ζωτικών συμφερόντων του Ελληνικού Κράτους, αλλά και κατά της ασφάλειας  και Ελευθερίας του Ελληνικού Λαού και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί,  ούτε μέσα από συμμαχικά σχήματα (ΝΑΤΟ, στρατιωτική συνεργασία με Ισραήλ) , αλλά ούτε και με ξεπερασμένους ιδεοληπτικούς αφορισμούς.  Απαιτείται ενημέρωση , υπεύθυνη και αντικειμενική, των ελλήνων πολιτών , ώστε να διασφαλιστεί, κατά το δυνατόν, η κοινωνική συναίνεση και ευαισθητοποίηση, στην αντιμετώπιση μιας θανάσιμης  εθνικής απειλής. Η λαϊκή συμμετοχή, είναι προϋπόθεση για μια αποτελεσματική αντίδραση στην κλιμακούμενη τουρκική προκλητικότητα, παράλληλα βέβαια, με την πολιτική  απόφαση της Κυβέρνησης και με την ενεργό συμμετοχή της αντιπολίτευσης, για αποτίναξη των τουρκοφοβικών   συνδρόμων, μεγιστοποιώντας την δραστηριοποίηση της διπλωματίας και της απόλυτης ετοιμότητας των Ενόπλων Δυνάμεων. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα