Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παρατείνεται η αγωνία για τους δύο έλληνες στρατιωτικούς



Στον απόηχο της Συνόδου Ε.Ε. – Τουρκίας στη Βάρνα και των όσων εκεί διημείφθησαν, ο πρόεδρος της Τουρκίας Τ. Ερντογάν επιστρέφοντας στην Άγκυρα, συγκάλεσε το Συμβούλιο Ασφαλείας της χώρας του, που συγκαλείται σε έκτακτες περιπτώσεις και λαμβάνονται σοβαρές αποφάσεις για θέματα εξωτερικής πολιτικής και ασφάλειας.  Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, όπως αναφέρουν φιλοκυβερνητικά τουρκικά ΜΜΕ, συζητήθηκαν, ενεργειακά ζητήματα σχετικά με την ΑΟΖ της Κύπρου, θέματα της Ανατολικής Μεσογείου, οι στρατιωτικές  επιχειρήσεις στην Συρία και οι εξελίξεις στο Αιγαίο.  Το συμπέρασμα της 5ωρης Συνεδρίασης είναι  ότι «η Τουρκία, παρά τις πέσεις που δέχεται, δεν πρόκειται να υποχωρήσει από τα συμφέροντα και τα δικαιώματά της», ενώ στην δήλωση  που ακολούθησε, η Άγκυρα κατηγορεί την Αθήνα,  ότι η στάση της δεν αρμόζει σε σχέση καλής γειτονίας,  διότι στο Αιγαίο απειλούνται ζωτικά συμφέροντα της Τουρκίας (εφημερίδα «ΧΟΥΡΙΕΤ»).
Ενημερώνοντας τους δημοσιογράφους που τον συνόδευαν στη Βάρνα,  ο Τ. Ερντογάν, είπε ότι στην ευρωτουρκική σύνοδο συζητήθηκε το θέμα των δύο Ελλήνων στρατιωτικών οι οποίοι συνελήφθησαν «επειδή πέρασαν τα σύνορα και μπήκαν σε στρατιωτική μας περιοχή», καθώς και τις πιέσεις που δέχτηκε να τους αφήσει ελεύθερους. Η απάντηση του προέδρου της Τουρκίας προς τους Ευρωπαίους ηγέτες, όπως ο  ίδιος αποκάλυψε,  είναι ότι «το θέμα βρίσκεται στη τουρκική δικαιοσύνη. Πρέπει να περιμένουμε την απόφαση του δικαστηρίου». Και πράγματι, λίγες ώρες αργότερα, ο εισαγγελέας της  Αδριανούπολης απέρριψε το αίτημα αποφυλάκισης των δυο ελλήνων στρατιωτικών.
Κυκλοφορούν διάφορα ευφάνταστα σενάρια ή βλακώδεις δηλώσεις βουλευτών ,  περί ανταλλαγής των δυο Ελλήνων στρατιωτικών,  που  είναι προφυλακισμένοι στην Αδριανούπολη, με τους 8 τούρκους στρατιωτικούς,  που έχουν ζητήσει πολιτικό άσυλο στην Ελλάδα. Ανώτατοι αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων,  χαρακτηρίζουν,   ως εντελώς απαράδεκτα αυτά τα σενάρια,  από όπου και αν προέρχονται, διότι, εκτός των άλλων,  αξιοποιούνται από την Τουρκία. Είναι χαρακτηριστικό ότι, η τουρκική εφημερίδα Yeniakit κάνει λόγο για «στρίμωγμα των Ελλήνων», ενώ, δεδομένου ότι οι δηλώσεις του Βουλευτή των ΑΝΕΛ Κ. Κατσίκη έγιναν μετά την τοποθέτηση Ερντογάν για το ενδεχόμενο της ανταλλαγής,  παρουσιάζει τις εξελίξεις,  ως μια νίκη του Τούρκου προέδρου.  Αναμφίβολα, θεωρείται  άκρως προσβλητικό,  για τους έλληνες στρατιωτικούς ,  να αντιμετωπίζονται,  ως προϊόν συναλλαγής και ανταλλαγής.
Παράλληλα όμως, νέες νομικές προσπάθειες για την απελευθέρωσή τους, εκτός από την ένσταση κατά της αρνητικής απόφασης του εισαγγελέα, που ήδη κατέθεσαν , θα αναλάβουν   οι τούρκοι δικηγόροι των δυο στρατιωτικών μας,  αν και με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα, δεν προβλέπεται άμεσα η αποφυλάκισή τους.
Περιμένουμε από τον αρμόδιο εισαγγελέα,  να απαγγελθεί η κατηγορία και να οριστεί, η ημερομηνία διεξαγωγής της Δίκης. Ο τούρκος  εισαγγελέας δεν έχει ακόμη απαγγείλει το ακριβές κατηγορητήριο, καθώς,  όπως ισχυρίζονται οι τουρκικές αρχές,  ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η έρευνα στα κινητά τηλέφωνα των δύο ελλήνων στρατιωτικών.
Η εβδομάδα που πέρασε,   ξεκίνησε με την αισιοδοξία από τη Σύνοδο της Βάρνας, κατά την οποία η Ευρώπη έθεσε το ζήτημα των δύο φυλακισμένων ελλήνων στρατιωτικών στον πρόεδρο της Τουρκίας  και τις δηλώσεις του προέδρου της Κομμισιόν, ότι μέχρι το ορθόδοξο Πάσχα, θα έχει λυθεί το θέμα . Και τελειώνει , με την απόρριψη και του δεύτερου αιτήματος αποφυλάκισης, αλλά και της απόρριψης της ένστασης κατά της συγκεκριμένης απόφασης.
Τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης, είναι ενθαρρυντικό ότι δεν αναφέρονται συχνά,  στο ενδεχόμενου της στρατιωτικής κατασκοπείας. Ωστόσο,  προβάλλουν, σε εκτενή  δημοσιεύματά τους, όπου αναφέρουν,   ότι δύο έλληνες στρατιωτικοί αντιμετωπίζουν ποινή φυλάκισης έως και πέντε ετών,  για την κατηγορία της παράνομης εισόδου σε απαγορευμένη, στρατιωτική περιοχή.
Το κλίμα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, δεν είναι σε καλό επίπεδο και κλιμακώνεται η ένταση στο Αιγαίο. Το  ΥΠΕΘΑ και όλες οι μάχιμες μονάδες είναι σε αυξημένη ετοιμότητα. Το  «θερμό»  επεισόδιο δεν είναι και τόσο υποθετικό σενάριο!

Χρήστος Καπούτσης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα